Friday, January 1, 2016

Hilang Yang Bagus

Dulu, aku 119.4kg... Masa tu.. Memang aku buat tak kisah je... Aku ada moto, aku ada kerja, akh ada family yang sayang aku, aku ada banyak benda yang buat aku tak kisah pun...

Tapi bila kawan semua boleh beli seluar, seluar aku takde saiz.. Susah nak cari. Kalau ada, buruk... Member boleh beli tshirt lawa lawa.. Aku kena pegi FOS cari saiz orang putih.. Buruk pulak tu... 

Aku ada motor tapi suit aku tak elok... Makin hari makin aku perasan, gemuk bulan comel tapi gemuk tu banyak benda yang tak elok... Start dari tu aku try banyak benda tapi lepas aku study betul betul pasal weight lost, sebenarnya gula lah masalah utama aku... Gula memang gila.. Dari kecik aku sumbat segala jenis makanan minuman yg sedap, mesti la kena yg manis woooo... Pepsi, cendol, ABC, cheese cakes, teh tarik, nescafe... Perrggh nikmat kehidupan... 

Tapi aku cakap dgn diri aku, cukup lah jadi muk.. Nak bergerak susah, nak beli baju susah, muka pun tak semenggah.. Orang nak amek kerja pun dua tiga kali pikir...
Sampai aku guna STEVIA.. Settle masalah gila gula aku!! Alhamdulillahhhh... Aku gantikan gula dengan Stevia.. Takde effect buruk dan menggemukkan mcm gula tapi aku tetap boleh rasa manis tu.... 
Kalau korang nak jugak hilangkan ketagihan gula tu dan mudahkan lagi diet korang atau slim down regime korang, aku skrg dah jual stevia ni... Rm50 sebotol tapi boleh tahan utk gantikan gula selama sebulan lebih sebotol tu... 

No comments:

Post a Comment