Tuesday, February 1, 2011

Hujan Emas

Orang Tua tua cakap hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri..ada lebih baik kat negeri sendiri.
betul? boleh dipertikaikan kalau ujan batu tu kena atas kepala.
Satu ari, aku dgn sepupu aku (aku panggil dia Ngah) nak gi bayor yuran UiTM yg dah hampir2 due. hujan kat bandar jerantut dah berenti...walopun kami menaiki kereta, kami tetap menunggu hujan berenti seblum kami pergi kemana2... (suka hati kami lah!)
 Bandar Jerantut skrg merupakan bandar yang boleh mendatangkan dosa kepada anda... dari rumah tok aku smpai ke bandar je hampir 5 kali aku mencarut. (ok,itu dosa aku, jadi aku tarik balik statement bandar Jerantut boleh mendatangkan dosa kepada anda)... hmpir dgn Bank Islam, aku belok ke simpang..sbb kalau terus nanti aku akan terlepas Bank Islam.... aku drive kereta aku kat celah2 kereta yang dah canteeek diparkir di parkir yg dah disediakan...disebabkan ada kereta yg tgah nak keluar, kereta2 yang nak lalu-lalang tpaksa bagi laluan n berenti.. aku pandang ke sebelah kiri kereta... Ngah pun sama.... tertarik dgn satu view kat luar sana..
Sorang Warga Emas.. warga Emas..... pakcik.. pegang tongkat..
Aku tatap muka pakcik tu.. Ngah pulak scan apa aku x tau..aku ulang ye, Jerantut boleh mendatangkan dosa kepada manusia yang beriman lemah.... (tapi iman Ngah jauh lagi kuat dari aku so statement tadi cuma skadar iklan) Pakcik tu tadi sandarkan tongkat dia kat sebuah kereta (aku rsa bukan kereta dia). pakcik tu nmpak mcm mengamati sesuatu...."hmmm...kereta depan lambat la pulakkk..."
Aku terus lagi ushar pakcik ni tadi.... atau lagi sesuai aku panggil atok.. atok ni mcm tgah focus dgn alam sekeliling........ tiba2 Ngah bersuara "weiii....kencingggg...". Aku tersentak. 'hah?'
"tu, pakcik tu kencing kat tayar kereta tu...".. Oh Tidak.
-habis-
*kalo x faham, korang mesti species yang menjadikan tandas sekolah sebagai tempat favourite korang melepak.

No comments:

Post a Comment