Wednesday, December 22, 2010

Urat oh Urat

Baru je tadi ada gadis bertanya aku "eh, dayus ea suami kalu biar isteri dedah aurat..."...
pastu tanya pulak "kalau tutup aurat tapi ketat2 pun xguna gak awak kan"...
iyeee....

ok pada para gadis diluar sana...ni hadith


Daripada Abu Hurairah ra beliau meriwayatkan bahawa Rasulullah Saw telah bersabda :

“2 golongan yang termasuk dari kalangan ahli neraka yang tak pernah aku lihat iaitu yang pertama mereka yang memegang cemeti seperti ekor lembu (bentuk cemeti itu seperti ekor lembu yang berbulu-bulu dan berambut-rambut) dan mereka memukul manusia dengan cemeti tersebut.Yang kedua adalah perempuan memakai pakaian tetapi keadaanya umpama telanjang (ketat), dan perempuan ini berjalan sambil berlenggang lenggok dan sanggol rambutnya (ataupun sekarang ikatan rambutnya) umpama bonggol unta. Dan perempuan yang sebegini keadaanya tidak akan mencium bau syurga.Ketahuilah bau syurga sudah boleh diciumi dari jarak begini dan begini.”



bila le korang nak sedor... walupun korang pakai tudung tapi kalau 'bonggol' (mahap le kalu straight forward sgt) tu korang show off...serupa xde gunanya tudung tu.. besor ke kecik ke, mmg dah jadi adat lelaki nak aje mengukur dgn mata kitorang.. aku sukaaaaaa sgt2 tgok benda2 gitu. tapi hakikatnya aku xnak isteri aku pun mcmtu..
so korang, kalau pakai tudung, pakai la elok2.... jgn pakai tudung tapi serupa x tutup aurat...

;)

No comments:

Post a Comment