Sunday, November 29, 2015

Ari Kawin

Semalam, gua terlepas majlis nikah Ari, member kamcheng gua... Dia dah mesej kata 9am dekat Masjid Wilayah... Gua pulak meraban entah apa yang gua lamunkan, ingat duk 9pm nikah... Sudahnya malam semalam pegi lee melepak rumah dia... (Sebelum dia check in dengan bini dia, baik gua harukan dulu)... 

Sangkut semalam, diajak majlis belah bini dia arini... Gua steady je pegi.. Memang malas nak ride arini.. Takat pegang rabbit, bacakan doa yang ustaz ajarkan, mintak Allah jaga rabbit tu sepeninggalan gua sekejap, gua belah pegi rumah dia.. Gerak skali dengan family.. Gua dengan family dia pun boleh kira ngam takat nak makan tido kat rumah tu dah biasa... 

Gua layan majlis tadi bawak kamera bagai dengan si Pejal dengan Faiz (kawan yg boleh tahan baru jugak gua kenal sebab member sekolah si Ari dulu yang masih jadik rakyat huni Melawati ni). Steady tak steady, berat jugak gua rasa nak blah dari rumah dia lepas majlis dah tamat kat dewan... 
Lepas berimamkan bapak si Ari utk zohor n Asar, kena teh O dulu sambung bicara karut marut dengan si Pejal dengan Faiz dengan adik Ari, Azmeer... 

Dah malam ni....... Sendu gua datang... 
Mana taknye... Dulu, masa gua eksiden nyaris nak mati, si Ari la yg bekal makan minum gua kat rumah 5 hari 5 malam.. Sampai lah lagi sebulan sebelum dia nak bernikah, masih, bila gua ajak lepak teman 'brado bujang lajak' ni, mamat tu mesti ada datang... Paling tak pun, tabur celah mana pun topik, ada la jugak teman sembang dari gua hadapkan tv yang makin lama makin jahanam isinya tu...

Gila kelat kelat je rasa malam ni... Ujan yg duk menimpa nimpa dari tadi gua rasa sikit lari jugak le feel dia.... Biasa time macam ni, Ari mesti ada datang teman borak... 
Jobo jugak le aku yang terlajak bujang ni malam ni... Nak dikeluh, nampak sangat poyo... Nak ditelan, pahit jugak hilang best friend... Takde le hilang, antu raya tu ada je duduk Melawati ni.. Tapi ye lah, laki orang... Bukan member member dah jadik isi jadual dia... 
Nasib le badan... Allah tentukan aku kena menunggu dulu... Sarah pun tengah letih mengadap ujian Allah jugak.. Study ke mana, duit tak cukup, family tak support... Aku pun lebih kurang goyang nak jadi tempat dia nak berteduh keluh.... 

Semoga Allah berikan hadiah terbaik untuk segala yang aku kena redahkan sekarang.... 
Kopi pun kopi lah... 

No comments:

Post a Comment