Tuesday, November 10, 2015

Gila .... Punya Lama

Dah bertahun... Tak sempat nak teringat pun yang aku pernah ada blog ni... Maceh banyak laa cik Sarah mengorek semua benda yang pernah terkisahkan dengan Zack ni.... Dia yang jumpa... Ikutkan aku, separuh member kelas aku dulu, haram aku tak ingat nama dah... Tersibuk dunia aku dengan kisah kisah yang dah memang dah ditentukan untuk setiap manusia... Lepas dari degree dulu, aku kira dah tutup langkah belia aku....bawak diri balik dulu ke asal... 

Aku tinggalkan Dungun, menapak bawak hati dengan akal aku, mengikut takdir ke Kuala Lumpur... A center of modernity.... Sambung Master in Office Management... Tapi sudahnya, masa tu umur dah 24, aku hilang sanggup nak tengok Mak Abah aku cari duit nak membelanjakan makan minum aku.... 

Aku tutup episod akademik aku, dan macam biasak, mulut kiri kanan yang dari dulu takde sudah, takde letih, semua bertanya, semua ada pendapat... Rugi kataya dah buat master tapi tak habiskan... Aku ada jawapnya, cuma aku dari dulu suka tunjuk yang "aku yang berjalan, kamu semua penonton sebuah perjalanan... Aku yang tetap aku..." Dari berlawan mulut nak jadik peguam diri sendiri yang bersidangkan perihal hidup aku, dalam mahkamah mata manusia sejahat... Sedangkan semua manusia nak jadik hakim... Menilai manusia lain bagai diri takde kes terbengkalai... Aku mulakan sebuah kehidupan yang akhirnya hujan tak berpayung, panas tersalai.... 
Aku mula hidup, sebagai lelaki yang menjengah alam dewasa, alam usaha, alam perang dunia, di kota Kuala Lumpur...

Banyak nak aku kisahkan.... Bukan malam ni le gamaknya... Esok keje. Gila apa nak mengarang dah gelita ni... Lebam bior berbaloi... Banyak jugak cerita yang dah "tak payah"... Akan ada jugak yang boleh dikongsi.... Dunia ni gila....aku dulu tanya, "aku yang normal dalam dunia gila, atau aku yang gila dalam dunia normal?"... Sekarang ada jawabnya... 

Gila itu normal 


2 comments: