Wednesday, November 11, 2015

Don't Let Me Be Me

Kita tak patut terus jadi kita... 
Ungkapan "just let me be me" bukan sebuah anjuran yang dipatutkan ada dalam perjalanan sebuah kehidupan, yang destinasinya mati dan bertemu Tuhan... 

Andai dibiar Manusia Teragung itu buta huruf, masakan Islam tersebar dari awalnya? Mana let him be himself? 

Andai dibiar penyangak menyamun merompak, masakan aman hidup manusia? Mana let them be themselves? 

Sedangkan aku manusia.....yang disebut ditentu, takkan lari dari dosa dan salah, tapi dituntut untuk tidak jahil dan berbuat dosa, jangan dibiar aku tetap aku... 
Kalau yang itu baik utk aku, biarkan aku jadi aku..
Kalau yang itu tak mengganggu, biarkan aku jadi aku...
Tapi kalau itu bukan baik untuk aku dan bukan baik untuk kamu, jangan biar aku jadi aku....


No comments:

Post a Comment