Thursday, November 12, 2015

Haarrgghh...
Hujan lagi malam ni kat kolumpo.. dah musim... kitaran cuaca pun dalam kawalan Allah... hujan, awan, angin semua tu mengikut perintah.... kita ni manusia je yang ada hati nak melawan kata Dia...
Sejuk bagus jugak... biasak le, kolumpo.. luar dalam panas tu dah jadik norma disumbat dalam kehidupan hari hari manusia yang tinggal kat sini...

Aku.... banyak benda yang kalau ikutkan, dah macam perlu; untuk aku keluhkan..
Kerja dengan bank yang boleh tahan ada reputasi..nama pun bukan orang tak pernah dengar... signboard saja keliling Malaysia ada.. tapi, kencing gaji aku dari awal tahun sampai sekarang..
Mana celah aku nak carik motivasi nak aku kejarkan ke pejabat, nak aku hadap kerja yang tak pernah takde tu...

Banyak lagi benda nak difikir...masalah kat pejabat tu dah jadik satu beban tak perlu yang nak taknak, kena hirau... kalau tak, benda kita dibodoh bodohkan manusia racist yang tak pernah suka bangsa aku ni naik, lama lama bambu diri sendiri, lagi panas, lagi lama lagi nak meletup...
Dengan ekonomi dah jatuh lagi teruk dari zaman Tun M dulu, kerajaan Firaun Moden sekarang ni dah tutup beribu kalau tak puluh ribu business kecik kecik rakyat jelata yang kais pagi makan pagi kais petang makan tak tentu macam aku ni.

Kena simpan... tahun depan, kalau panjang jodohnya, nak nikah...
Tabung nikah tu...adesss...ngeriiii...entah berapa dah balance dalam tu.. Masuk tak banyak...mana yang mampu je...
tapi aku yakin, Allah punya rezeki, tak terfikir banyaknya..dan tak pernah kedekut sifatnya Yang Maha Penyayang tu...

Kaklong tak lama dah nak berlansung....
bulan dua.. kira takde le lama mana sangat pun... aku ni terhegeh lagi, kadang makan pun telur tiga bijik... pura pura kenyang... malam lapor kang, pejam, tido... kalau nak tido... penyakit normal dari zaman dlu laaa kalau dah baring atas tilam busuk tu, mula la segala benda yang mustahil atas dunia luar, semua aku boleh menang... penyudahnya, tiga pagi.. .macam hamjutttttt...
Tapi, walaupun susah untuk aku jadik senang sekarang, aku yakin, takkan selamanya susah hamba Allah yang terus usaha..asalkan cara aku halal...

Nanti ah sambung... tengok tv dulu..
Macam la ada orang nak baca pun...aku sendiri jugak hari tua nanti kot ada lagi benda ni, boleh imbau imbau balik

No comments:

Post a Comment