Saturday, November 21, 2015

Family

Berapa kerat antara kita yang tahu , apa kisahnya pertemuan kasih antara mak dan ayah kita? Pernah tak bertanya macamana mak dengan abah berjumpa dulu? 

Aku..... Lebih dari tu, aku korek cerita macamana kisahnya tok dengan wan berjumpa... Klassik.... Oldies... Bukan senang nak jumpa kisah dua orang bercinta yang terjumpa dalam tren zaman dulu dulu... 

Tapi, tak kisah le apa cerita lama diorang, kita sendiri yang tersangkut dalam pasir jerat dunia metropolis yang memasing manusia penuh agenda yang taknak kita kongsikan ni, pastikan lah tak kira macamana kita terjumpa, jagalah nilai nilai lama yang patut kita jaga dalam hubungan yang bakal kita bawak mati.... 

Tak banyak benda boleh dibawak mati, tapi hal cinta hal keluarga, itu yang menyambung sampai ke keturunan... Baik buruk kita jaga keluarga kita , itu yang menilaikan kita sebagai manusia... 

Aku jumpa dengan Sarah dalam facebook pada asalnya... Nak bertarikatkan dunia sekarang, kena lah kenal dulu hati budi, kena jumpa kena dating baru boleh decide nak ke taknak, ye dak? Bukan akuu... Aku yakin satu benda yang dikatakan gerak hati... Tak banyak cerita, aku tanya sudi tak dia jadi isteri aku... Mana boleh bagi jawapan on d spot weiii!! Kompom dia korek favebook aku sampai zaman tori duluuu baru kasik jawapan 😂️😂️😂️😂️😂️

Tapi alhamdulillah, aku tak tersalah pilihan... Kitorang takde jumpa dating bagai mcm budak zaman skrg .. Dia pun study, aku dah sibuk dengan dunia yang bocor bocor kiri kanan skrg ni... Yang penting, bila sorang wanita taat, patuh, tak meloya mengada nak dilebih lebihkan, aku takkan lepaskan semata nak cari yang terlebih dikejar.... Baik aku simpan, buat harta yang tak nampak dek orang lain... 

1 comment: